Plusy i minusy picia kawy


Zainspirowana zdjęciem zamieszczonym na funpage Health Remedies na Facebooku postanowiłam popełnić osobne co nieco na ten temat. 
Na początku jednak kilka słów o kawie w Medycynie Chińskiej:
  • smak gorzko-słodki, 
  • natura termiczna ogrzewająca
Właściwości:
  • pobudza nie tylko po śnie ale też po zatruciu alkoholowym oraz przedawkowaniu narkotyków,
  • stymuluje umysł,
  • przeczyszcza, wskazana w stanach przejedzenia,
  • stosowana zewnętrznie łagodzi rany po ukąszeniach oraz siniaki.
  • moczopędna,
  • kontrowersyjna.
Argumenty przemawiające na korzyść kawy:
  • zawiera przeciwutleniacze, które zapobiegają starzeniu się komórek, 
  • regularne spożywanie kawy zmniejsza ryzyko choroby Parkinsona, 
  • regularne spożywanie kawy chroni przed rozwojem cukrzycy typu 2, szczególnie młodych kobiet, 
  • regularne picie kawy może chronić przed marskością wątroby,  
  • picie kawy może chronić przed powstawania kamieni żółciowych zarówno u mężczyzn jak i kobiet,
  • obniża ryzyko powstawania kamieni nerkowych ponieważ kawa zwiększa objętość moczu,  
  • kofeina w kawie jest znanym środkiem pobudzającym, wyostrza czujność, uwagę oraz zwiększa przetwarzanie informacji, 
  • regularne spożywanie kawy zmniejsza nagromadzenie destrukcyjnych blaszek w mózgu w przypadku choroby Alzheimera,
  • w przypadku astmy kofeina udrażnia drogi oddechowe i łagodzi objawy astmy.
Jak na razie wygląda wszystko pięknie. Niestety produkcja kawy jest oparta na wyzysku ludzi oraz kawa jest silnie nawożona przeróżnymi "wynalazkami":
  • herbicydy oraz inne pestycydy na poziomie uprawy o działaniu silnie toksycznym na ciało człowieka,
  • rozpuszczalniki bazujące na ropie naftowej w celu usuwania kofeiny (szczególnie w kawie rozpuszczalnej).
 Kupujcie kawę organiczną oraz z logiem FairTrade.

Argumenty przemawiające na niekorzyść kawy:
  • zwiększa ryzyko ataku serca oraz innych chorób układu krążenia, usztywnia tętnice,
  • niefiltrowana kawa podnosi poziom złego cholesterolu we krwi oraz powoduje miażdżycę, to dość ważna informacja dla osób pijących tzw. zalewajki oraz kawę gotowaną, każdą kawę filtrować trzeba!
  • powoduje zaburzenia rytmu serca,
  • osoby z tendencją do podwyższonego ciśnienia krwi są narażone na zachorowanie na nadciśnienie tętnicze,
  • zwiększa ryzyko osteoporozy, zwłaszcza u kobiet spożywających niskie ilości wapnia,
  • nawet jedna filiżanka kawy może powodować zgagę,
  • może powodować niepokój i trudności z zasypianiem, nadwrażliwość na hałasy gorszą jakość snu,
  • powoduje odwodnienie, dlatego należy pamiętać o popiciu kawy szklanką wody, u osób pijących regularnie kawę zwiększa się ryzyko wystąpienia raka dróg moczowych oraz raka trzustki,
  • pita w nadmiarze niszczy naturalne kosmki w jelitach odpowiadające za przepychanie kału, 
  • uzależnia.
Jeżeli nadal zamierzasz pić kawę to przedstawiam kilka ciekawostek:
  • o kawie gotowanej doczytasz tu,
  • kardamon czyni kawę lepiej przyswajalną przez nasz organizm,
  • podsumowując lepiej wypić gotowaną, najlepiej z kardamonem a jeżeli z mlekiem to również z kurkumą, no i smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz