Zalecenia na czas ciąży

Odstaw następujące produkty:
  • wszelkie trunki (choć ostatnio spotkałam się z opinią, że jeden kieliszek wytrawnego wina nie zaszkodzi a tylko rozluźni macicę), 
  • kawę (i tu jeżeli masz organizm przyzwyczajony do mega-dawek kawy, to również spotkałam się z opinią, że jedna filiżanka dziennie kawy nie zaszkodzi),
  • lekarstwa - przyjmuj je jedynie po ścisłym zaleceniu lekarza, nie nadużywaj środków przeciwbólowych czy też nadmiernej suplementacji witamin,
  • gorzkie zioła (kurkuma, tymianek, majeranek, liść laurowy, ziele jałowca itp. zwróć uwagę, że alkohol również należy do przemiany ognia/smak gorzki),
  • wodorosty ze względu na silne działanie oziębiające, wyjątek stanowią kobiety leczące się z oznak gorąca czy nadmiaru (silny charakter, mocny głos, zaczerwieniona twarz itp.), powinny zawsze przyjmować ilości zalecone indywidualnie przez lekarza,
  • odstaw rafinowane produkty (czyli wszystko to co w puszkach czy foli, a także biały cukier czy przetworzoną białą mąkę), zawsze czytaj skład tego co kupujesz, ciąża to doskonały moment na pozbycie się nieodpowiednich nawyków żywieniowych,
  • gruszki nadmiernie jedzone mogą zaburzyć rozwój płodu oraz doprowadzić do poronienia - odrębny wątek poświęcony gruszkom znajdziecie tu,
  • morele jedzone w nadmiarze mimo bogactwa kobaltu i miedzi działają osłabiająco na organizm - szczególnie w trakcie rozwolnienia należy z nich zrezygnować,

Co jeść:
  • chleb pełnoziarnisty zamiast białego,
  • miód, słód ryżowy lub jęczmienny albo melasę zamiast białego cukru,
  • świeże warzywa zamiast puszkowanych,
  • wszystkie zielone warzywa ze względu na wysoką zawartość chlorofilu oraz żelaza,
  • amarantus jest szczególnie wskazany kobietom w ciąży oraz karmiącym ze względu na bogactwo składników odżywczych,
  • grejpfrut leczy słabe trawienie, odbijanie i zwiększa apetyt w trakcie ciąży,
  • liść maliny wzmacnia macicę oraz reguluje gospodarkę hormonalną w ciąży,
Jakich składników potrzebuje organizm w trakcie ciąży:
  • kwasy tłuszczowe omega 3 ponieważ niezbędne do prawidłowego rozwoju mózgu- przypominam o odrębnym wątku zamieszczonym tu,
  • kwas foliowy, który wraz z witaminą B12 odpowiada za budowę komórek krwi oraz rozwój płodu,
  • witamina B12 ponieważ buduje odporność, wspomaga rozwój systemu nerwowego dlatego powinna być suplementowana,
  • magnez ze względu na pobór wapnia,
  • wapń ponieważ ciąża oraz okres karmienia to zwiększone zapotrzebowanie organizmu na wapń,
  • produktów bogatych w chlorofil takich jak: trawa jęczmienna czy pszeniczna, przypominam o odrębnym wątku zamieszczonym tu.
Co więcej:
  • śpij regularnie, odpoczywaj,
  • rozwijaj swoją duchowość,
  • regularnie spaceruj i nie bój się ruchu, chyba, że lekarz zabroni ci,
  • pamiętaj, że taoizm odradza uprawiania seksu w trakcie ciąży by dziecko było zdrowsze.
UWAGI:
Pamiętaj jednak, że radykalna zmiana diety to większa ilość wydzielanych toksyn a one niekorzystnie wpływają na płód.

Źródła:
Paul Pitchford "Odżywianie dla zdrowia" str 350

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz