Nalewka waniliowa

Rozdrobnione laski wanilii zalane spirytusem
Nalewka waniliowa wzmacnia mięsień sercowy nie powodując uzależnień.
Oto przepis:









Odcedzony zacier zalany miodem i winem
Składniki:
(sł) 100 gr rozdrobnionych lasek wanilii (ok. 30 szt.), słoik 250 gr płynnego miodu najlepiej wielokwiatowego,
(g) 0,5 litra spirytusu, 1 litr białego wina (ja używam wytrawnego).








Odcedzona wanilia z zacieru
RECEPTURA:
(sł) rozdrobnić laski wanilii (ja najpierw wyjęłam środki a same laski pocięłam drobno nożyczkami)
(g) zalej spirytusem
Odstaw w ciemne miejsce na 3 tygodnie.
Po 3 tygodniach przecedź przez gazę. (zalałam wczoraj więc następny krok będzie do wykonania 30 grudnia)





(sł) miód rozpuść w
(g)1 litrze białego wina
połącz teraz przecedzony spirytus z rozpuszczonym w winie miodzie.
Odstaw na 1 tydzień. Gotowa więc będzie dopiero na 6 stycznia 2011r.

UWAGA! Odcedzoną wanilię doradzam wysuszyć, utrzeć w moździerzu i używać do ciast.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz