Zupa śniadaniowa

Składniki:
(g) 1,5 l wrzątku, 1 łyżeczka kurkumy
(sł) 2 łyżki kaszy jaglanej, 2 łyżki wiórków kokosowych, odrobina masła i miodu do smaku
(o) 1 łyżeczka świeżo startego imbiru, 3 łyżki otrębów owsianych
(sn) sól do smaku
(k) 1 starte kwaśne jabłko


RECEPTURA:
(g) zagotować wodę, dodać kurkumę
(sł) wsypać kaszę jaglaną
(o) dodać otręby i imbir
(sn) dosolić
gotować ok 20-30 minut

(k) dodać 1 starte kwaśne jabłko
(g) uzupełnić wrzątkiem, dodać prażone ziarna
(sł) dodać wiórki
gotować ok. 5-10 minut

(sł) dodać miód i masło do maku
gotować ok 1 minuty
Na koniec całość zmiksować
 
Jest to zmodyfikowany przeze mnie przepis Anny Ciesielskiej pochodzący z książki "Filozofia zdrowia". Dodaję więcej kurkumy ponieważ korzystnie wpływa na regenerację wątroby. Często również zmieniam składniki, szczególnie w przemianie słodkiej bo uzależniam to od tego co mam w lodówce. Tym razem zamiast orzechów włoskich dodałam prażony sezam z prażonymi pestkami słonecznika. Zamiast rodzynek dodałam wiórki kokosowe. Zamiast płatków owsianych dodałam otręby owsiane. Całość też zmiksowałam. pamiętajcie, że zupy należy zawsze miksować przy osłabionym żołądku.  Właściwie przez całą jesień, zimę i wczesną wiosnę zupa śniadaniowa powinna stanowić podstawę śniadań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz